Bed Bugs and Birthday Blues - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu Bed Bugs and Birthday Blues - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu

Bed Bugs and Birthday Blues

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosa

09 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na mijn laatste depressieve bericht was ik stellig van plan om een vrolijke noot te zetten dit keer, maar of dat lukken zal....

Let's start with the good stuff.
Dinsdag en woendag waren geslaagde dagen. Overdag kon ik mijn hoofd bezighouden met het volgen van wat vakken en vooral het zoeken naar de lokalen waarin deze vakken werden gegeven. Het universiteitsterrein is erg groot en mijn meer dan nederig stulpje ligt in een uithoek, dus ik heb aardig wat ground gecovered de afgelopen dagen. Een van m'n vakken, Humanities, lijkt opzich wel interessant maar ook erg simpel. De lectures voelen als basisschoolles, dus ik denk dat ik die maar ga skippen. De tutorials (soort werkgroepen) zijn verplicht, dus daar gaan we dan maar braaf naar toe. Verder volg ik twee vakken in Ethics. Iets dergelijks kennen we in Nederland niet volgens mij, maar het houdt zich bezig met moraliteit. Erg interessant en interlectueel uitdagend. Wordt vast een succes. Verder geloof ik dat ook Arabisch eindelijk geregeld is. Ik ga geen tweedejaars vakken volgen maar de helft van de eerstejaars cursus. Het niveau lijkt vrij hoog, dus hopelijk kan ik bij blijven, maar de meeste vakken lijken vrij simpel dus een beetje zwoegen op een vreemde taal kan ik wel hebben. Op sociaal gebied waren er ook wat happenings. Dinsdag zijn we met een groep studenten naar de film geweest (Blood Diamond: aanrader, maar trust me, Di Caprio does the worst South African accent!) en woensdag zijn we met vier meiden bij een Duitse exchange student gaan eten. Het was een beetje behelpen met te weinig borden, bestek en glazen, maar wel erg gezellig.

Ja, en toen kwam donderdag, mijn verjaardag... 's Ochtens eerst les gehad en daarna geluncht met een groep medestudenten. Ze kwamen uit alle uithoeken van het universiteitsterrein om de te feliciteren, dus dat was wel erg lief. Toen had een Noors meisje, Synne, het plan om op huizenjacht te gaan in Cape Town. We zijn namelijk van plan om samen een appartementje te zoeken want ik heb besloten dat ik niet in m'n huidige kamer wil blijven. Mijn twee nieuwste bevindingen, de steenhardheid van mijn bed en de nachtelijke drag races die plaatsvinden op de weg voor (of is het in? Zo voelt het namelijk wel..) mijn kamer hebben de knoopt geheel zelfstandig doorgehakt... Maar goed, huizenjacht dus. Dus wij, samen met 3 liftende jongens (waarvan er een niet erg regelmatig doucht, kreeg ik het idee...), zeer knus in haar witte Golf naar Kaapstad. De real estate agent in het centrum stuurde ons naar de buitenwijk waar we wilde wonen en daar, na veel gezoek, vonden we nog een agent. Zij had helaas niks, dus het bleek een fruitless uitstapje. Helaas, maar volgende keer beter. Opgeven zit er niet in...

's Avonds zou ik uit eten gaan met Elizabeth en co. dus we spraken een plek af in de stad waar ze me op kon pikken. De bijrijder stuurde ons alleen totaal de verkeerde kant op en voor ik het wist zaten we op de snelweg weg van de stad en richting het vliegveld. Na bijna twee warme uurtjes in de krappe auto en een aantal spannende u-bochten en 'ritsingen' kwamen we uiteindelijk bij een nieuwe ontmoetingsplek aan, waar ik het volgende kwartier in de beginnende regen op Elizabeth moest wachten. Nou, nou, nou, wat voelde ik me jarig zeg.... Birthday Blues here I come! Maar ze kwam, we haalden David (zoon) en Sarah (dochter) op en hebben daarna een erg gezellig etentje gehad in een Cubaans restaurant op het 'strand'. Daarna werd ik 'thuis'(zo voelt het onderhand wel,) oftewel de B&B in Muizenberg, afgezet waar ik een zeer kriebelige nacht tegemoet ging. Mijn bed bleek namelijk veroverd te zijn voor bed bugs (bedmijt noemen wij dat geloof ik)... Je kan ook niet even een paar nachtjes weg gaan of ze nemen de boel over! Maar goed, nadat ik midden in de nacht uren wakkerlag van het gekroeil over m'n lichaam (ja, koude rillingen zijn in order...) ben ik uiteindelijk maar verhuist naar een ander bed bug vrij bed in een andere kamer. Nadat ik de paar verstekelingen dood had gevreven (jawel, mijn dierenliefde heeft grenzen) kon ik mijn nacht in alle rust afmaken... En vandaag, vandaag regent het. Het is grijs en nat en eigenlijk net Nederland. Maar thuis voelen doe ik me niet... Ik mis jullie allemaal erg...

Oja, een oproep.. Wil iedereen even voor me duimen dat de zon hier morgen schijnt? Er staat namelijk een stranddag op de agenda, waarna we (noren en duitsers en ik...) mijn verjaardag nog even echt zullen vieren in de stad... Dat lijkt me de enige Birthday Blues remedie..

Nou, what do you say? Vrolijk, triest? Cheered you up or put you down? Ik hoop het eerste... Oja, en als jullie toch aan het duimen zijn, duim gelijk ook even voor een appartement met veel leuke mensen? I need a place to call home...

  • 09 Februari 2007 - 14:37

    Suikeroom:

    Bedbugs...jasses. Ik duim voor een leuk appartement zonder beessies. By the way: natuurlijk hebben we colleges ethiek in Nederland: bij Medicijnen, Theologie, Filosofie etc. Leuk dat je Arabisch gaat doen: kan je me helpen bij de uitspraak van moeilijke termen uit de Islam.
    Groetjes en dikke zoen.

  • 09 Februari 2007 - 16:36

    Vera:

    He Rosa!
    Ik heb tot nu toe alles van je gelezen, maar nog niets gepost geloof ik. Jammer dat je je nog niet 100% happy voelt. Maar dat is ook niet zo verwonderlijk aan de andere kant van de wereld met totaal andere mensen en omgeving en cultuur. Over een paar weken heb je denk ik helemaal je draai gevonden. Ik hoop dat je snel een leuk en gezellig appartementje kunt vinden, vooral zonder die jeukerige beestjes. Succes ook met je vakken. En natuurlijk: van harte gefeliciteerd!
    Veel groetjes, en ik duim hoor!
    Vera


  • 09 Februari 2007 - 20:35

    Laura:

    Hoi Roos!
    Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens je een hééél goed jaar toe. Veel succes met de huizenjacht! Brrrr, die beestjes, je voelde je in een luizenberg i.p.v. Muizenberg, lijkt me! Ik hoop dat je snel iets leuks zult vinden. Succes met de studie en liefs + verjaardagskus!

  • 09 Februari 2007 - 21:21

    Marlise:

    Ah bah! Volgens mij noem je bedbugs in het Nederlands wantsen. In Uganda hadden de jongens van het weeshuis waar ik woonde er ook vaak last van. Ik kan nog zo het beeld voor ogen halen van een laken vol bloedvlekken en geplette beestjes. Gelukkig maar dat je naar een ander bed kon verhuizen.
    veel groetjes
    Marlise
    ps. Wat super trouwens dat je Arabisch gaat doen!

  • 09 Februari 2007 - 22:09

    Marleen:

    oh rosa, wat erg die beestjes, heb wel bewondering voor je met die tegenslagen, ik had allang om mn moeder lopen janken, khoop dat alles snel goed komt en dat je je echt thuis gaat voelen. liefs, marleen

  • 09 Februari 2007 - 22:40

    Tessa:

    lieve Rosabottel! dat GAAT een te gekke dag worden morgen! wat leuk dat je zo´n reizend circus-groepjegevonden hebt al. Je lijkt wel meer bush-traveller dan in Australie qua aantal vermoorde bedgenootjes. Bedwantsen zien er leuk uit met een vergrootglas,hoor, Yeah- the Lord must have loved insects---he made so many of them! Hier net thuis van iets heel beschaafds; een Masterclass Schubert-liederen met Elly Ameling en Rudolf Jansen, klassieke muziek op de vierkante millimeter verfijnd. Grappig wat een contrasten! Ik wens jullie een leuke plek om thuis te komen straks! Kussens-tes

  • 10 Februari 2007 - 20:16

    Karen:

    Ha Rosa, denk maar zo: je hebt je tot nu toe ontzettend goed staande gehouden (je hebt nog steeds niet besloten je maar bij de bedbeestjes te voegen en het gewoon niet meer te proberen) en het gaat je lukken ook. Er staat een prachtig huis in Cape Town te schitteren, speciaal voor jou. Je bent Rosa, dus je kan dit! Good Luck! x Karen

  • 10 Februari 2007 - 23:26

    Hugo:

    Hé Roosje. Weer te laat met feliciteren. Als nog dan maar. Ik hoop dat je stranddag wel geslaagd is. En tegen de Blues? Zet een vrolijk muziekje op en denk aan de mooi weer en aardige mensen. Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Studie Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2007

De Laatste Loodjes

05 Juli 2007

Recap

30 Juni 2007

The Other Side Of The World

12 April 2007

Fast Changes, Slow Pace

07 Maart 2007

A day in the life of...
Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 42467

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 24 December 2010

Mijn Stage in Genève

01 Februari 2010 - 19 Juni 2010

Studeren in Zweden

02 Maart 2009 - 22 Augustus 2009

Zuid Oost Azie en Oceanie met Koen

12 Februari 2008 - 30 April 2008

Onderzoek Egypte

20 Januari 2007 - 20 Juli 2007

Studie Zuid Afrika

Landen bezocht: