A day in the life of... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu A day in the life of... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu

A day in the life of...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosa

07 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

It's been a while, I know... Een van de faciliteiten die mijn kamer zo prijzig maakt, het internet, heeft het de afgelopen anderhalve week af laten weten. Vandaar. Maar het werkt weer! Dus, dit keer een bericht vanuit mijn eigenste kamer! Het is niet bepaald alles waar ik op gehoopt had, maar het bevalt goed. Sterker nog, het voelt als thuis en dat is fijn.

Ok, I'm getting ahead of myself. Jullie vragen je waarschijnlijk af 'waar woont ze dan?'. Nou, take a wild guess... Ja, precies, in de kamer naast mijn vorige kamer. Hoe raad je het zo?! Waarom? Eigenlijk met name omdat het zoeken naar een kamer zo ongelofelijk vervelend was. Toen Auntie Shirley, onze land lady, voorstelde om een kamer hier in de Theology residence (de huisvesting op campus waar ik sinds vier weken woon) te delen, hadden Synne en ik in eerste instantie onze reserves. Toen we de volgende dag echter weer een onsuccesvolle house hunting dag achter de rug hadden besloten we het toch maar te doen. In ieder geval voor een maand. Dus ik ben twee weken geleden verhuist van kamer 46 naar kamer 45, waar twee bedden op ons stonden te wachten. Een paar dagen later is Synne ingetrokken. En daar zitten we dan... Enkele nieuwe aankopen, zoals een schemerlampje en een prullenbak maken het geheel wat gezelliger en mijn eigen fleurige bedding draagt ook bij aan het thuisgevoel. Synne en ik kunnen het goed vinden en haar aanwezigheid maakt het hier wat minder stil. Verder zijn er nog drie andere exchange studenten ingetrokken waardoor we ons wat meer op ons plaats voelen. Het is zeer praktisch om op het universiteitsterrein te wonen en ik vind het erg fijn dat ik iedere morgen naar mijn lessen kan lopen. Daar komt nog bij dat Synne een auto huurt, dus we mogelijkheid genoeg hebben om af en toe te ontsnappen uit de schoolse sleur. Kortom, het is zo rot nog niet. Ik denk dat de kans vrij groot is dat we hier de rest van het semester blijven.

En wat doe ik zo de hele dag? Tja... Niet zo veel eigenlijk. M'n courses zijn nog steeds niet bijster interessant, maar ze houden me wel bezig met gemiddeld meer dan twee opdrachten per week. Daarnaast probeer ik een beetje in beweging te blijven door te gaan zwemmen of tennissen. Ik trek nog steeds vrij veel op met het groepje exchange studenten. Zo koken we ten minste twee keer in de week gezamenlijk in onze keuken (want we zijn allemaal snel uitgekeken op het cafetaria eten...) en pakken we regelmatig een filmpje in het Tygervalley shopping centre, of een biertje in de Barn. Ik begin daarnaast ook steeds meer contact te krijgen met de locals, wat erg leuk is. In het weekend trekken we meestal naar Kaapstad. Vrijdag is braai-dag, oftewel bbq-dag, bij Jonas en Andreas, twee Noorse studenten, thuis. Zaterdag is vaak stranddag, behalve afgelopen zaterdag, want toen regende het. En zondag is rustdag. Zo als het hoort... Althans, rust en studie dag, want maandag is assignment dag... En zo komen we de week we door. Wacht. Nou klinkt het alsof het met moeite gaat en dat is totaal niet zo. Ik heb het ontzettend naar m'n zin en ik geniet van het weer en de mensen. De uitstapjes naar stad en strand zijn leuk, maar hier op campus vermaak ik me ook prima. There's not a dull moment. Sterker nog, ik moet mezelf er toe zetten af te toe wel wat voor school te doen... Dus ja, het gaat goed (ook al mis ik mijn andere thuis, daar bij jullie, af en toe best wel).

Ik hoor ook graag hoe het met jullie gaat, dus post een reactie of stuur af en toe een mailtje! It will be greatly appreciated. Ik voeg zo ook nog wat foto's toe. Het zijn er niet zo veel als ik me had voorgenomen, want ook al neem ik m'n cameraatje overal mee naar toe, op een of andere manier vergeet ik 'm altijd te gebruiken. Maar goed, een impressie dus. Dag lieve mensen, ik lief van jullie (zo zeggen ze 'ik hou van jullie' in het Afrikaans. Isn't that cute!)

  • 07 Maart 2007 - 16:28

    Ingrid:

    Hoi Rosa,

    Nou mijn househunt was echt niets vergeleken met de jouwe..maar gelukkig zit je nu lekker op je plekje! geniet ervan. groetjes ingrid

  • 07 Maart 2007 - 16:36

    Suikeroom:

    Reuze blij dat je het naar je zin hebt."Ik lief van jullie" is kostelijk!
    Je arme ouwe Suikeroom moet opnieuw geopereerd worden wegens een lidtekenbreuk. Dus duim als je tijd hebt omstreeks de veertiende. Veel liefs en succes met alles.

  • 07 Maart 2007 - 18:13

    Tessa:

    met één zeer vermoeid been in een skischoen ben ik bijna jaloers op die lekkere warme blote foto's en het relaxte leven. Heerlijk voor je dat het zo gaat! Dikke pre-ski knuffel van een bewonderende tantetes

  • 07 Maart 2007 - 20:27

    Tonny:

    Hey Rosa, leuk om weer eens wat van je te vernemen. We bezoeken je site dagelijks en soms meerdere keren op een dag. Fijn dat je je draai een beetje gaat vinden nu. Hier gaat alles zo z'n gangetje. Het weer is echt Hollands, heel veel wind en heel regen. Je mist wat dat betreft dus niet veel.
    Groeten, Tonny

  • 07 Maart 2007 - 22:29

    Jim:

    Dag meid, fijn van je te horen en dat er weer verkeer over de digitale snelweg mogelijk is.

    je neiwe kamer(genoot) klinkt geweldig en het ziet er heel gezellig uit. Ik ben zelf op dit moment errug druk (net thuis) tm vrijdag

    mail of skype je dit weekend!! Veel liefs XX PJ

  • 08 Maart 2007 - 08:52

    Vera:

    Hey Rosa!
    Je kamer ziet er gezellig uit hoor! Ik hoop dat je het er prima naar je zin hebt en blijft hebben. Fijn ook om te horen dat de regen-dag een uitzondering is. Hier is een droge-dag een uitzondering. Maar ja, dan moet je maar niet in het koude kikkerlandje achterblijven...
    Geniet van alles!
    Liefs

  • 08 Maart 2007 - 16:01

    Jikke:

    Dat er naar je nieuwe bericht uitgekeken wordt blijkt maar weer uit de vele snelle reacties van het thuisfront... Ik dacht nog, wanneer komen er wat fotos van mensen.( was zo benieuwd naar je buddies geraakt). En ja hoor, daar is Jetske, of is het toch Synne? Grappig die overeenkomst, je zei het al.
    Nou, vandaag kan het niet stuk met het weer. En dat tijdens mijn vrije dagen. Heerlijk bij Elsje in de tuin geschoffeld en in de zon geluncht. Het is gewoon WARM! Nu met wat spierpijn aan n kopje thee. skipen vanavond?
    Daag lieverd, MJ

  • 09 Maart 2007 - 11:20

    Sanne:

    Lieve Rosa, Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt, ondanks de rough start... ik volg op dit moment in Ierland een vak over Subsaharan Africa, met veel nadruk op Zuid-Afrika: ik ben bij je in gedachten! Geniet van de zon, het strand en het leven daar!

  • 09 Maart 2007 - 20:28

    Aurora:

    He meissie,
    Wat fijn dat je je draai helemaal hebt gevonden!
    Je thuis voelen op een plek waar je langere tijd (moet) verblijven is belangrijk!
    Ik moest ook aan Jetske denken toen ik de foto van Synne zag, wat grappig!

    Hier is alles rustig, ben an het oppassen op een hele lieve baby (die ondanks dattie nog maar een paar maanden oud is ligt te snurken....echt schattig)
    Verder niet veel hot news...
    Ik mis het op reis zijn enorm als ik jou verhalen lees en die van Ionne (en nog twee oud klasgenoten)

    O trouwens, ik ben uit eten geweest met allemaal mensen van uit de zevende....Sam, Anne, Jolien, Lidewij, Dinne en jawel: Maarten :-)en wat is die nog steeds enorm knap....weet je nog???!!!

    Nou meis, veel mis je niet hoor, iig niet in middelburg...
    Blijf genieten!!!

    Liefs,
    x

  • 11 Maart 2007 - 11:11

    Jetske:

    Hey meissie! T is ook een beetje stil geweest van mijn kant he?? Ik heb de afgelopen week op wintersport geweest in Frankrijk met de jaarclub. Lekker frans gebabbeld, bruin hoofd gekregen, vitamine D aagemaakt, lekker geskied, heerlijk dus. Ben nu onwijs moe van de busreis vannacht, ik kon voor geen meter slapen, zeker omdat er achter ons een tiental boeren uit de Achterhoek onwijs zaten te snurken nadat ze per persoon tien biertjes achterover hadden gegooid. Zo ga ik even slapen en morgen om half negen sta ik voor Brugklas 1 frans te geven! Fijn dat daar alles goed gaat. Leuk dat je wat matties hebt gevonden en dat je je weet te vermaken. Ik heb trouwens een microfontje gekocht, ik snap nog niet helemaal hoe alles werkt maar we kunnen in ieder geval binnenkort even bijpraten via skype. Oke?

    Tot spreekse! Ik lief ook van jou!

    xxx Jets

  • 19 Maart 2007 - 18:21

    Je Schoonfamilie:

    Hoi Rosa, van harte met Ruben, we zijn vandaag een dagje bij hem in Utrecht geweest om zijn verjaardag te vieren het was erg gezellig! Fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je een super cijfer hebt gehaald, volgens mij is Ruben stikke trots. Rosa het gaat je goed, de groetjes van Laura, Emma, Tonny en Ingrid

  • 20 Maart 2007 - 19:14

    Sjors/George:

    Mooi dat je 't naar je zin hebt daar! Hier is alles ook wel ok. Behalve dat m'n fiets het voor de zoveelste keer laat afweten. Nu is er weer wat met de aandrijving... Je merkt: het leven is hier niet makkelijk!
    Groetjes Sjors

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Studie Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2007

De Laatste Loodjes

05 Juli 2007

Recap

30 Juni 2007

The Other Side Of The World

12 April 2007

Fast Changes, Slow Pace

07 Maart 2007

A day in the life of...
Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 42468

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 24 December 2010

Mijn Stage in Genève

01 Februari 2010 - 19 Juni 2010

Studeren in Zweden

02 Maart 2009 - 22 Augustus 2009

Zuid Oost Azie en Oceanie met Koen

12 Februari 2008 - 30 April 2008

Onderzoek Egypte

20 Januari 2007 - 20 Juli 2007

Studie Zuid Afrika

Landen bezocht: