The Other Side Of The World - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu The Other Side Of The World - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu

The Other Side Of The World

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosa

30 Juni 2007 | Mozambique, Maputo

Toen ik zei dat mijn volgende bercicht geen maand op zich zou laten wachten bedoelde ik natuurlijk niet dat het bijna twee maanden zou duren... Mijn excuses. Ik omarm moderne communicatiemiddelen volledig, maar af en toe denk ik dat ik honderd jaar te laat ben geboren. De wereld rondreizen zonder enige link naar thuis is iets wat me meer trekt dan afschrikt. Maar goed, ook al zit ik aan de andere kant van de wereld, ik moet jullie niet verwaarlozen. Better next time, so she says again...

Ik houd het nu wat kort, want ik zit in een erg prijzig internetcafe in Tofo, een rustig kustplaatsje in Mozambique. Jaja, ik ben op vakantie. Na een redelijk stressloze, maar langdradige examenperiode (waar ik volgende week vanuit Cape Town over zal uitweiden) heb ik eindelijk de biezen gepakt (in mijn prachtige nieuwe backpack). Via een vlucht naar Johannesburg en een bus naar Maputo, de hoofdstad van Mozambique, kwam ik voor het eerst in aanraking met het echte Afrika. Vrouwen langs de weg die kilometers lopen naar hun dorp met stapels hout perfect gebalanceerd op hun hoofd, overvolle bussen inclusief geiten en kippen, baobabs en steppengras, the whole shebang. Na allerlei belevenissen, de meeste gedeeld met een stel Australiers, kwam ik afgelopen woensdag (denk ik, kinda lost track of time...) hier aan, in Tofo. And I can tell you, Tofo has grown on me... Zon, zee, witte stranden, palmbomen.. prachtig. En vandaag heb ik gesnorkeld met een walvishaai! Dat was echt fantastisch! Daarna ook nog een hele mooie duik gemaakt... Goed, paradijselijk dus. Het is helaas bijna voorbij, want maandag begin ik mijn reis terug naar Kaapstad. Vanaf mijn gewoonlijke honk, waar ik nog twee nachtjes zal bivakeren voordat ik naar het centrum verhuis, zal ik wat uitgebreider verslag doen.

Lieve mensen, en met name diegene die direct geleden hebben onder mijn lakse communicatiegedrag (you know who you are), het spijt me ontzettend. Gebrek aan inlevingsvermogen, I guess, ook al dacht ik daar niet zo'n last van te hebben... I learned my lesson... Hou van jullie. Kus.

  • 30 Juni 2007 - 21:45

    Rachel:

    Toevallig zat ik me van de week net af te vragen hoe het nu met je was... en daar is het antwoord:)
    Mooi om te horen hoor dit... ik wil ook op reis!!! Geniet er nog maar even van en als je weer terug bent gaan we een avondje bijkletsen!

    X

  • 03 Juli 2007 - 11:28

    Maartje:

    Walvishaaien?! Rosa Rosa.. (op jaloerse toon) :)
    Fantastisch dat je zo geniet van je vakantie. Palmbomen en witte stranden.. klinkt slightly familiar hier aan de Australische east coast. Ben op het moment met Anja aan het touren van Sydney naar Cairns, gedurende de hele maand juli. Moet af en toe aan je denken.. 'Rosa moet hier ook geweest zijn'.
    Geniet van je welverdiende vakantie, friend. Goed om te horen dat je dan eindelijk het 'echte' Afrika kunt experiencen. Enjoy! Zie er naar uit weer gezellig samen te koken en uit te gaan. Hoop dat mijn email aangekomen is.
    Mis je.
    xx Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Maputo

Studie Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2007

De Laatste Loodjes

05 Juli 2007

Recap

30 Juni 2007

The Other Side Of The World

12 April 2007

Fast Changes, Slow Pace

07 Maart 2007

A day in the life of...
Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 42463

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 24 December 2010

Mijn Stage in Genève

01 Februari 2010 - 19 Juni 2010

Studeren in Zweden

02 Maart 2009 - 22 Augustus 2009

Zuid Oost Azie en Oceanie met Koen

12 Februari 2008 - 30 April 2008

Onderzoek Egypte

20 Januari 2007 - 20 Juli 2007

Studie Zuid Afrika

Landen bezocht: