De Laatste Loodjes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu De Laatste Loodjes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu

De Laatste Loodjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosa

13 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik dacht niet dat ik nog een bericht zou plaatsten, maar ik heb zoveel meegemaakt in de afgelopen dagen, ik moet het gewoon ff kwijt. Goed, beginnen bij het begin.

Maandag ben ik van campus vetrokken. Om half 1 kwam een minibusje me ophalen en een half uur later was ik ingeschekt in een dorm van de Inn Long Street. Oyvind, de Norweegse exchangestudent die ik van UWC ken, verbleef hier ook, en 's avonds hebben we gezellig bijgekletst onder het genot van drie drankjes (en een sheesha) in evenveel kroegen. De volgende dag, dinsdag dus, was relax- en plandag, waarop ik en Andrea, een Slovakijse reiziger, besloten om de volgende dag de Tafelberg te beklimmen. Bij nader inzien hadden we dat waarschijnlijk beter kunnen plannen... De volgende dag was het namelijk wat mistig, maar, op aanraden van een hostelmedewerker, zijn we toch aan de klim begonnen. Na een paar honderd meter werd het steeds mistiger en natter, en toen we na 1,5 uur puffen (ik althans...) aankwamen we op de zeer winderige en regenachtige top, waren we allebei doorweekt en verkleumd. Er was geen mens boven op Kaapstad's trots, aangezien de kabelbaan gesloten was vanwege de sterke wind. Het uitzicht was ook niet bijzonder interessant, zoals je op de bijgevoegde foto's te zien is... Omdat de kabelbaan dicht was moesten we ook naar beneden klimmen. Dit was zo mogelijk nog zwaarder dan de tocht omhoog (de pijn in mijn bovenbenen is daar een blijvend bewijs van) en mijn sneakers waren niet echt op de glibberige rotsten voorbereidt. Maar goed, we made it.

Daar houdt het cultuursnuiven niet op! Gister heb ik een wijntour gedaan met Cailin, een Canadese hostelmedewerker. In de bus kwamen we twee Nederlandse jongens tegen die ik de dag daarvoor op de berg tegengekomen was. Het klikte erg goed en de rest van de dag hebben we samen opgetrokken, de gezeligheid groeiend na ieder wijntje. Het was een erg leuke en leerzame ervaring en ik heb een paar heerlijke wijnen geproefd. En, groot nieuws voor mijn pappa, ik heb geitenkaas gegeten en ik vond het lekker! Zo lekker dat ik zelfs een staafje heb gekocht. Het was wel erg jonge geit, but none the less, you might have been right after all. De winelands zijn trouwens prachtig (zie foto's), zeker aangezien, in tegenstelling tot de dag ervoor (grumpf) de zon zijn gezicht regelmatig liet zien. Na de wijntour hebben we heerlijk nagenoten op het balkon, met wat kaasjes, broodjes en wijntjes. Het echte bourgondische gevoel in Afrika. Heerlijk.

En vandaag, tja, uhm, hoe breng ik dit... Today I got a tattoo... Zoals sommige al langer wisten, ik heb altijd al een tatoeage willen laten zetten, maar ben eerlijk gezegd altijd te schijterig geweest om het echt te doen. Op een of andere manier leek dit het moment te zijn, dus, mijn onderrug is nu versierd met een ankh omkrult met twee rozen. Het idee is nog een beetje wennen en het is vrij pijnlijk op het moment, maar ik geloof dat ik er wel erg blij mee ben. Dus ja, dat was het laatste nieuws dus.

Over drie daagjes, dinsdag dus, vlieg ik weg om acht uur 's avonds. De volgende ochtend rond 9 uur zal ik dan weer op Nederlandse bodem landen... Ik kijk er naar uit om sommige van jullie weer in mijn armen te kunnen sluiten. Lieve mensen, ik lief van jullie, bedankt voor alle lieve berichtjes de afgelopen maanden, en see you soon!

  • 13 Juli 2007 - 19:17

    Jolien:

    Toch tof dat je de tafelberg nog bent opgeklommen en je moet maar zo denken; nu heb je in ieder geval originelere foto's dan de meeste mensen die hem bij goed weer beklimmen! Geniet nog eventjes van jouw tijd daar en daarna van jouw weerzien met familie en vrienden. Ik kan uit ervaring vertellen dat dat ook erg fijn, maar wel wat vreemd is

  • 13 Juli 2007 - 20:48

    David:

    Hi, ik sta paf van alle nieuwigheden: geitenkaas! Wow! En een Ankh boven de billen. Dat-ie je maar een lang en gelukkig leven moge brengen.
    Have a safe journey home!
    Liefs,
    Suikeroom.

  • 13 Juli 2007 - 21:30

    Jikke:

    nou, nog even dan....
    Tja een Ankh oké, een roos...kan ook..maar alletwee? Ben benieuwd.
    Zal wel weer chocking gewoon voor je zijn hier.
    Een troost, het is beter weer dan op de Tafelberg.

    Kus, mam

  • 14 Juli 2007 - 12:39

    Auroor:

    Ik wens je een fijne en voorspoedige reis naar huis! Je boft want ze geven erg goed weer af voor de komende dagen!

    liefs,
    x

  • 17 Juli 2007 - 07:50

    Maartje:

    Can't wait to a real time-on-Dutch ground-hug.
    Curious about je tattoo! Ik liep vandaag ook met het idee in mijn head te spelen om iets soortgelijks te doen. Moet er toch nog een poosje over nadenken want ik weet niet wat ik wil :P
    Safe travels, Rosa.
    Love you.

  • 17 Juli 2007 - 07:52

    Maartje:

    (lees: can't wait to give you a real-time-on-Dutch-ground-hug'..)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Studie Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2007

De Laatste Loodjes

05 Juli 2007

Recap

30 Juni 2007

The Other Side Of The World

12 April 2007

Fast Changes, Slow Pace

07 Maart 2007

A day in the life of...
Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 42458

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 24 December 2010

Mijn Stage in Genève

01 Februari 2010 - 19 Juni 2010

Studeren in Zweden

02 Maart 2009 - 22 Augustus 2009

Zuid Oost Azie en Oceanie met Koen

12 Februari 2008 - 30 April 2008

Onderzoek Egypte

20 Januari 2007 - 20 Juli 2007

Studie Zuid Afrika

Landen bezocht: