The Good Life - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu The Good Life - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu

The Good Life

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosa

28 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ten eerste, wat een lieve reacties allemaal! Had ik niet verwacht. I feel very loved...

Ten tweede, mijn vader, in al zijn vaderlijke wijsheid, wees me op de zeer stomme en genante spellingsfouten in mijn vorige bericht. Nou heb ik dat bericht in razend tempo getypt omdat ik andermans computer bezet hield (nu weer trouwens) maar veel van jullie weten ook wel dat spelling niet mijn sterkste kant is, dus bij deze, excuses van dit beschaamde ex-blondje

Ten derde, hier een korte update:
Ik heb mijn tentamen af! Hoera!! Ik ben niet echt zeker van een goed cijfer, maar op dit moment moet ik toegeven dat dat me erg weinig kan schelen. I just wanted to get it over with, zodat ik hier een echte nieuwe start kan maken.

Verder ben ik wat wijzer wat betreft UWC. Het schijnt dat ze het aantal campusbewoners ernstig hebben onderschat, dus er blijkt geen plek meer voor me te zijn... Nou hebben ze gezorgd voor off-campus residence, alleen heb ik nog geen idee hoe, wat en vooral, waar. Maar dat hoor ik als het goed is allemaal morgen. Overmorgen begint mijn orientatie (en mijn officiele inschrijving) dus daar ben ik erg benieuwd naar.

En, ik ben naar de kapper geweest. Niets drastisch, maar wel leuk. En fohnen hier is niet ff vijf minuten totdat je haar half droog is zoals ze in Nederland doen, nee, ze fohnen het strook voor strook totdat het super glad en glanzend is! I felt like a movie star :) Na de kapper hebben de meiden (Elizabeth en Sarah) en ik geshopt bij een factory outlet store. Dus ik ben twee broeken, een jurkje, een topje en twee paar schoenen rijker en veertig euro armer. Goeie deal he! (Jaja, ouders, ik weet dat ik het allemaal weer mee terug moet nemen, maar ik laat het wel verschepen ofzo...)

De Zuid Afrikaners zijn trouwens super aardig en beleefd allemaal. Af en toe voel ik me echt een lompe hollander...
Het straatbeeld is hier ontzettend divers. Letterlijk alle soorten, maten en kleuren mensen lopen hier rond, ogenschijnlijk door allerlei onzichtbare banden verbonden. Maar na het lezen van twee boeken van Alan Paton 'Ah, your land is beautiful' en 'Cry, the beloved country' (Boeken waar je de helft van de tijd tranen in je ogen van hebt. Echte aanraders)ben ik er wel achter dat een verscheurd verleden zoals dat van dit land niet zomaar is vergeten. Ik ben benieuwd op wat voor manieren ik de littekens de komende maanden zal tegenkomen...

Goed, dat was het voor nu.

P.s. Ik voeg zo nog wat foto's toe aan dit bericht, want ik heb wat ruimte bijgekocht. Don't get excited, want het is vooral meer van hetzelfde...

  • 28 Januari 2007 - 16:58

    Rachel:

    Het klinkt echt supergoed! Begin hier in het koude, regenachtige Nederland wel een beetje jaloers te worden. Zit aan mijn paper en krijg binnen 5 minuten mail uit Bangkok, Mexico en Zuid-Afrika!
    Maar maak je daar maar niet druk om.. ik geniet wel gewoon met je mee!!!
    Liefs

  • 28 Januari 2007 - 18:58

    Karen:

    Ha Rosa, die foto's zijn echt fantastisch! Ik hoop dat je off-compus residence je bevalt en dat je snel lekker veel nieuwe mensen leert kennen. Ik ga toast maken hier, dus voor nu: liefs uit california!

  • 28 Januari 2007 - 19:29

    José:

    Heej Rosa, wat een jaloersmakende foto's zeg, vooral die van de schattige strandhuisjes en pinguins (om over je verblijf maar te zwijgen...). En ik herken het 'Eindelijk is dat %@#& Take Home Tentamen af'-gevoel :-). Ik ben benieuwd hoe de universiteit daar zal zijn, dus hou ons op de hoogte!

  • 28 Januari 2007 - 23:09

    Jetske:

    Roosje, klinkt goed allemaal! Wel beetje jammer dat je nu niet weet waar je aan toe bent qua residence.. komt vast wel goed! Ik heb nu een weekje vrij, kon ik wel gebruiken na de drukte van de afgelopen week. K heb wel goede cijfers gehaald, dus dat is wel mooi. Een nadeel, nu ik dus echt geen reet te doen heb, mis je ik alleen nog maar meer. Ik gun jou dit alles heeel veel, maar op dit moment zou ik je het liefst hier hebben. Beetje egoistisch misschien, maar je snapt het wel. Genoeg gejammer, geniet van elke seconde en maak er het beste van.
    Hou van je!
    Kus, Jets

    PS: over die laatste foto van jezelf: heb je je ogen ook laten verven?? WAAR ZIJN DIE BLAUWE SCHIJNWERPERS VAN JOU??? WHAAA

  • 29 Januari 2007 - 10:46

    Suikeroom:

    Prachtige foto's en goede berichten. Die lidtekens kom je gauw genoeg tegen; als JIJ maar geen lidtekens oploopt! Spellingsfouten? Ik heb nu al drie of vier spellingshervormingen meegemaakt...Ik rebelleer. Liefs van David.

  • 29 Januari 2007 - 14:23

    PJ:

    Nou Rosa, geweldig hoor! Ik hoop nog vele updates op dez site te mogen lezen. Fijn dat tentamen de deur uit is!
    Ik krijg trouwens er veel zin om ook te komen als ik die verhalen lees en de mooie foto's.

    We keep in touch...

    XX PJ

  • 29 Januari 2007 - 16:16

    MJ:

    om maar even in stijl van je PJ....Net thuis uit de states en nog een beetje groggy, bekijk ik je site. Gaaf die foto's. Zijn die van het huis van de zus van Colleen? En wat een lief haventje. Ben het helemaal met David eens. Wil niet dat je meer dan n paar schrammetjes oploopt. Ben benieuwd naar meer...
    Dag lieve schat, MJ

  • 29 Januari 2007 - 17:47

    Auroor:

    keep on writing girl!
    make us jalous and proud!

    xx

  • 29 Januari 2007 - 19:23

    Emma:

    hey rosa ik lees dat je jezelf wel red, maar anders had ik ook niet van je verwacht! jij voelt je vrij snel thuis en dat is geen slechte eigenschap, maar je moet natuurlijk wel altijd blijven oppassen ;) jeetje zeg wat een omapraat! geniet er nog maar van en houd ons op de hoogte! groetjes emma

  • 31 Januari 2007 - 22:23

    Jetske En Maartje:

    Hallo lieve Rosa!

    Laten we onze gezamelijke dichtkunsten bundelen:

    Jij met gekleurde huisjes aan het strand,
    wij zijn nog altijd hier in Nederland.
    Jij hebt lieve pinguins gespot,
    hier regent en vriest alles nog kapot.
    Erg vrolijk van dit gedicht wordt je waarschijnlijk niet,
    al helpt het misschien tegen je off-campus-verdriet!
    Pinguins, golven en mensen dansen om je heen,
    dus je bent zeker niet alleen.
    Terwijl wij ons nog een beetje zitten te verdrieten,
    ga jij gewoon ontzettend genieten!
    Jaloers zijn we zeker niet:
    Maartje vertrekt zo naar een ander gebied,
    en Jetske geniet van haar studietiet!

    :D
    We houden van je!
    Jetske en Maartje

  • 31 Januari 2007 - 22:26

    Jetske En Maartje:

    Hallo lieve Rosa!

    Laten we onze gezamelijke dichtkunsten bundelen:

    Jij met gekleurde huisjes aan het strand,
    wij zijn nog altijd hier in Nederland.
    Jij hebt lieve pinguins gespot,
    hier regent en vriest alles nog kapot.
    Erg vrolijk van dit gedicht wordt je waarschijnlijk niet,
    al helpt het misschien tegen je off-campus-verdriet!
    Pinguins, golven en mensen dansen om je heen,
    dus je bent zeker niet alleen.
    Terwijl wij ons nog een beetje zitten te verdrieten,
    ga jij gewoon ontzettend genieten!
    Jaloers zijn we zeker niet:
    Maartje vertrekt zo naar een ander gebied,
    en Jetske geniet van haar studietiet!

    :D
    We houden van je!
    Jetske en Maartje

  • 31 Januari 2007 - 22:27

    M En J:

    knullige blondjes als wij.. der staan nu drie berichten van ons onder elkaar, waarvan twee dezelfde. Sorry!
    MAAR ons briljante gedicht kan natuurlijk niet vaak genoeg gelezen worden.

  • 31 Januari 2007 - 22:29

    MJ:

    M en J --> niet te verwarren met MJ in een ander bericht... maar je weet wel wie wij zijn toch.. bladibladiblaaaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Studie Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2007

De Laatste Loodjes

05 Juli 2007

Recap

30 Juni 2007

The Other Side Of The World

12 April 2007

Fast Changes, Slow Pace

07 Maart 2007

A day in the life of...
Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 42467

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 24 December 2010

Mijn Stage in Genève

01 Februari 2010 - 19 Juni 2010

Studeren in Zweden

02 Maart 2009 - 22 Augustus 2009

Zuid Oost Azie en Oceanie met Koen

12 Februari 2008 - 30 April 2008

Onderzoek Egypte

20 Januari 2007 - 20 Juli 2007

Studie Zuid Afrika

Landen bezocht: