Long time no sea - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu Long time no sea - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu

Long time no sea

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rosa

25 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Poeh, het is heet hier zeg. Ik ben hier nou al een paar dagen, maar echt wennen doet het niet. In mijn huisje aan het strand is het meestal wel vol te houden, maar hier in de suburbs is 35 graden toch een beetje veel.

Maar goed, to begin where it all began.
Vrijdagmiddag liet ik een delegatie van zeer droevige mensen achter op Schiphol. Ik kwam er bij de gate achter dat ik dat nog wel even had kunnen uitstellen, want m'n vlucht was vetraagd. Zo erg uiteindelijk dat ik in London moest rennen voor m'n aansluiting. Gelukkig m'n vlucht we gehaald, zelf nadat ik door een of andere Britse heks werd tegengehouden met de boodschap dat ik te veel handbagage mee had... Murmel... Maar goed, had net m'n plaatje gevonden in het enorme gevaarte dat me veilig naar Kaapstad zou brengen, toen we de boodschap kregen dat een van de motoren het niet deed. Het defect was niet zo makkelijk verholpen als de eeuwig positieve captain had gehoopt, dus na 3,5 uur wachten en het aanrukken van een reserveonderdeel vetrokken we dan eindelijk, met een aanzienlijk minder veilig gevoel, naar het zonnig Cape Town.

Daar aangekomen werd ik opgewacht door de zus van een vriendin van m'n moeder (snap je het nog?), Elizabeth en haar dochter Sarah. In de auto op weg naar huis bood ze al aan om haar familie maar als surogaat te gebruiken tijdens mijn verblijf hier, dus het voelde als een warm nest waar ik in terecht kwam. Hetgeen ik in de auto om me heen zag was een vreemde combinatie van townships, dure vilawijken, kantoorgebieden, ruige, Australisch aandoende bush landschappen en Schotse berglandschappen. En dat alles bij een temperatuur boven de 30 graden.

Uiteindelijk kwamen we aan de bij de estate (een omheinde en bewaakte 'vila'wijk) waar de familie woont. Nadat we hier een hapje hadden geluncht en ik met de twee honden en katten had geravot, bracht ze me naar een B&B in Muizenberg. Muizenberg is een dorpje aan de Zuid-Oost kant van de Westkaap, waar Elizabeth een art foundation runt. Daarnaast zit een bijbehorend B&B, waar ik in ieder geval deze week mag verblijven in mijn eigen tweepersoonskamer met mijn eigen badkamer met bad!!!! (Ik moet wel heel eerlijk toegeven dat de eeste nachten alleen in mijn huisje een beetje angstig waren, na al die verhalen van Zuid-Afrikaanse criminaliteit en de wind die aan mijn voordeur rukt... Sinds eergister is er in de kamer naast mij echter een grote stoere operazanger ingetrokken, dus I'm more at ease...)

Mijn nederig stulpje ligt trouwens ongeveer 60 meter van de oceaan. Dus de afgelopen dagen heb ik gespendeerd met zwemmen, strandwandelingen maken, Muizenberg ontdekken en, helaas, werken aan m'n tentamen dat ik voor aankomende vrijdag moet inleveren...

Verder wordt er uitermate goed voor me gezorgd door de huishoudster van het B&B, die ook Elizabeth heet. Zij kookt bijna iedere dag en dan laat ze een bord eten voor me achter. Jaja, ik wordt mateloos verwend.... En andere Elizabeth neemt me af en toe op trips rond de Kaap, zodat ik wat meekrijg van het super afwisselende landschap hier. Gisteren ben ik bijvoorbeeld naar Boulders Beach geweest, waar ik heb liggen zonnen tussen een penguin kolonie.

Volgende week dinsdag begint mijn orientatie en ik woon dan onderhand waarschijnlijk wel op campus (lekker onder de mensen, waar ik wel naar uitkijk, want de einselganger Rosa die sommige van jullie nog wel hebben gekent, bestaat niet meer...), dus ik zal jullie rond die tijd op de hoogte stellen van mijn nieuwe avondturen. Dus, tot dan!

P.s. Sorry dat het zo lang duurde voordat jullie wat van me hoorde, maar ik heb nu pas voor het eerst toegang tot het internet. Won't happen again, I hope...

  • 25 Januari 2007 - 13:10

    Rachel:

    Dat klinkt wel erg goed allemaal! Wel jammer dat de heenweg zo problematisch ging maarja dan heb je in ieder geval het gevoel echt verweg te zijn! Geniet ervan he... hier vriest het ondertussen:) x Rachel

  • 25 Januari 2007 - 13:16

    Vera:

    He Rosa!
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Ziet er lekker en goed uit allemaal! Ga er maar lekker van genieten. En die hitte went vast wel!
    Liefs, Vera

  • 25 Januari 2007 - 16:24

    Tante Be:

    Ha lieve nicht, wat een gave site is dit met wat kiekjes erbij: enig strand huissie. Wat ben je fijn opgevangen. Ook ik heb net ervaren dat de Zuid Afrikanen super gastvrij zijn, hier in Durban gaat alles in 'n stroomversnelling wat betreft contacten en activiteiten. Er is erg veel te doen naast huizen zoeken en 'n niet al te ouwe 2e hands auto vinden. 't Is hier ook best warm, graadje of 30 en wat benauwd/vochtig, maar gelukkig niet zo erg als in Maleisie. Heb vandaag met (2e) prijzen vouchers, die ik gister tijdens mn 1ste golf toernooitje hier op Mt Edgecombe won, besteed aan een 'Paula Creamer' BH (je weet wel, die Pink Panter Pro). Wie weet helpt 't... Succes met de laatste tentamen loodjes en tot heel snel meels en/of sms maar weer! Boel kussens en 'n lik van Bert-het-Impala-hert

  • 25 Januari 2007 - 17:11

    David:

    Geweldig album, mooie foto's en vooral jouw portretten zijn glamorous. Fijn dat je zo prettig ontvangen bent. Benieuwd naar al je avonturen en je ervaringen op de universiteit. Dikke zoen van Suikeroom.

  • 25 Januari 2007 - 19:20

    Saskia:

    Hey Rosa,
    Wat ziet dat strand er fijn uit! En dat mega bed...wat een luxe!
    Geniet van alles.
    Liefs,
    Saskia

  • 26 Januari 2007 - 00:18

    Onno:

    Hey Roos,

    Dat ziet er flink beroerd uit allemaal, vooral die heldere zee. Wij hebben hier alleen een zee van mist gezien vanaf onze IBB-kamers... Verschil moet er zijn zeg ik dan maar. Als je naar de Tafelberg gaat moet je het even zeggen, dan kom ik even overvliegen hahaha!

    Have fun meiske!

    Kus Onno

  • 26 Januari 2007 - 08:17

    Lieke:

    Hey Rosa... wat een droomachtige foto's...! Echt, geniet van je tijd daar en succes nog met de laatste lootjes die de eerste alweer overlappen :( Liefs, lieke

  • 26 Januari 2007 - 11:56

    Aurora:

    hey rosie,
    how nice:-)fijn dat je goed bent aangekomen! En wat een luxe!!!
    Wat moet het heerlijk zijn om nu in de zon te liggen...hier vriest het (in haaksbergen hebben ze gister op natuurijs geschaatst!) en is het veels te laat licht waardoor ik niet kan opstaan 's ochtends...(kan ik sowieso niet goed maagoed....)
    ik hoop dat je alleen maar lieve mensen om je heen krijgt de komende maanden.
    pas goed op jezelf (maar daar vertouw ik jou wel in) en vooral: geniet! (maar dat doe je ook....)
    groetjes van m'n vader (zit naast me, hebben samen je foto's bewonderd) en hou je haaks.
    ik zal je avonturen met veel plezier lezen!

    liefs en een kus

  • 26 Januari 2007 - 15:26

    Sanne:

    Dag Rosa!
    Wat ben je op een geweldige plaats terecht gekomen, te oordelen naar de foto's en omschrijving! En... je bent weer in Afrika! Veel succes met verhuizen en opstarten op de campus. tot snel! Liefs

  • 27 Januari 2007 - 21:41

    Maartje:

    Hee lieve Rosa,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je zo warm bent ontvangen. Helpt altijd als je in een onbekende omgeving je eigen wegje nog even moet vinden. Veel succes met verhuizen en je tentamen.
    Hier komen de zenuwen ook wel een beetje op..
    Geniet ervan, meis, ik denk aan je.

    Liefs, Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Studie Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2007

De Laatste Loodjes

05 Juli 2007

Recap

30 Juni 2007

The Other Side Of The World

12 April 2007

Fast Changes, Slow Pace

07 Maart 2007

A day in the life of...
Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 42464

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 24 December 2010

Mijn Stage in Genève

01 Februari 2010 - 19 Juni 2010

Studeren in Zweden

02 Maart 2009 - 22 Augustus 2009

Zuid Oost Azie en Oceanie met Koen

12 Februari 2008 - 30 April 2008

Onderzoek Egypte

20 Januari 2007 - 20 Juli 2007

Studie Zuid Afrika

Landen bezocht: