Verslag 1 - Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu Verslag 1 - Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu

Verslag 1 - Busy Bangkok

Door: Rosa en Koen

Blijf op de hoogte en volg Rosa

06 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Dag iedereen,

Nou, daar is 'ie dan, ons eerste weblogje. En daar zijn wij dan, in Bangkok!

Hoe we hier gekomen zijn? Laten we bij het begin beginnen: maandag avond, rond half 9 Nederlandse tijd, ongeveer een uur nadat we op Schiphol aan boort van onze British Airways vlucht waren gestapt, kwamen we aan op Heathrow Airport. Na een overdreven serieuze veiligheidscontrole en een enorme bak koffie en thee boarden we daar onze Qantas vlucht richting Bangkok. De service was goed, het filmaanbod boeiend en de kussentjes zacht, dus redelijk moeiteloos en uitgerust (ik meer dan Koen) kwamen we aan op Suvarnabhumi Airport te Bangkok. Na onnodig in de rij voor een visum te hebben gestaan passeerde we om half vijf thai time de douane en vonden al snel de door Lonely Planet aangeraden taxistand. De toegewezen taxichauffeur bracht ons voor 450 bath (10 euro) naar ons hotel, waar we rond half zes neerplofte op ons bed in een heerlijke geairconditionde kamer. We konden wel wat verkoeling gebruiken, aangezien de vochtige vijfendertig graden die het hier dagelijks is ons nogal had verhit. Gedoucht en uitgerust gingen we rond een uurtje of acht nog even de nabije Khao San Road verkennen en een hapje Thais eten, waarna we, en dan vooral Koen, uitgeput neerstreken in ons nederige paarse stulpje aan de Chakraphong Road.

De volgende dag
Na een slechte nacht slapen, mede omdat we zijn midden in de nacht nog een paar uurtjes wakker geweest, zijn we rond 10 uur gaan ontbijten. Daarna gingen we op zoek naar de bus die ons naar het treinstation zou brengen, waar we een plekje wilde boeken. Tijdens deze zoektocht werden we onverwachts geholpen door een vriendelijke voorbijganger die ons zei dat het een Boeddhistische feestdag was en alle tempels open waren voor bezoek. Hij vertelde ook dat je niet veel voor een tuk-tuk (klein brommertje met drie wielen) moesten betalen, maar ongeveer 20 baht voor ons samen. Bijna tegelijkertijd kwam er een tuk-tuk langs die met ons voor die prijs rond reed door de stad van tempel tot tempel en naar een travel bureau van de regering die ons ook aan geraden was (waar we alvast een plekje op de bus en boot naar ons volgende bestemming hebben gekocht). Ook was ons verteld dat de regering coupons uit deelde bij regering export bedrijven dus daar werden we ook langs gebracht. Helaas, wij als koop grage mensen hebben we voor mij een pak aan laten meten, en later nog wat kleine sieraden voor Rosa gekocht. Gelukkig was het vervoer goedkoop. :-)
Na de rondrit hebben wij ons laten droppen bij een watertaxi plaats aan de Chao Praya rivier. Daar hebben we ons meer dan een uur heen en weer laten varen. Weer terug in het hotel zijn we lekker gaan douchen. Daarna zijn we sushi gaan eten, met later nog een cocktail op een terras. Toen we dus laat terug waren zijn we lekker gaan slapen.

Vandaag hebben we helaas een ontzettend gat in de dag geslapen. Waarschijnlijk hadden we toch een groter slaaptekort dan we dachten, want toen we pas om kwart voor een wakker werden voelde het voor mij nog gewoon als 's ochtends vroeg. Alleen was het niet 's ochtends vroeg, en ons plan om vandaag de koninklijke tempels en paleizen te gaan bekijken viel enigszins in duigen. Maar, niet getreurd, we pasten onze plannen moeiteloos aan en besloten om, nadat we langs de kleermaker waren gegaan om Koen's pak aan te passen, een bezoekje te brengen aan Little Arabia, een wijk in het oosten van Bangkok waar voornamelijk immigranten wonen. De bus en skytrain brachten ons naar deze gezellige medina, al koste het ons eerst wat moeite om de juiste wijk te vinden. We spendeerde niet al te veel tijd in dit gedeelte, aangezien we graag de zon onder wilde zien gaan in de Chao Praya. Opnieuw stapten we in de skytrain en een kwartiertje later keken we uit over het snel stromende water van het vloeibare hart van Bangkok. De riviertaxi bracht ons, onder het genot van een prachtig oranje stadsaanzicht, terug richting “onze” stop, waarvandaan het nog maar een paar honderd meter lopen is naar ons hotel. Toch wilde we nog geen afscheid nemen van het mooie uitzicht en we besloten om een hapje te eten bij het restaurant op de pier. Het eten smaakte heerlijk en de biertjes ook, maar we wilde het niet te laat maken dus liepen we rond een uur of acht terug naar ons hotel. Daar liggen we nu, op bed, dit verslag af te maken. Misschien gaan we er zo nog even uit om het op internet te zetten, of anders doen we het morgenochtend. Ons schema morgen draait met name om onze reis richting het zuiden. 'S ochtends willen we proberen om nog wat cultuur te snuiven, waarna we ons richting het noorden van de stad zullen begeven, waar een bus ons van het reisbureau naar het stadje Chumpon zal brengen. Daar stappen we op de boot en, als alles goed gaat, liggen we de ochtend daarna op een van de prachtig witte stranden van Kho Tao.

Verder gaat het weer goed met mijn buikje. Koen had vandaag een beetje last van een iets wat versnelde stoelgang, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij moet wennen aan al de vreemde spijzen en het weer. We hebben van Bangkok genoten en zijn blij verrast door de vriendelijkheid van mensen, maar we zullen blij zijn als we onze voeten in het zand kunnen zetten. Ons volgende verslag zal dan ook hoogstwaarschijnlijk overlopen van zee, zon en strand. Tot die tijd, take care en geniet van het leven, net als wij!

Liefs,

Koen en Rosa

• 05 Maart 2009 - 16:44

Erna:

leuk hoor dit eerste bericht we houden het verder wel in de gaten {dus elke dag kijken we even}hier is ook alles goed hoor liefs en groetjes erna

• 05 Maart 2009 - 17:21

Jikke:

Klink goed allemaal. Ben ook wel beetje jaloers hoor. Heb het zo koud, brrrr. Ga maar even met Belle spelen nu. Kijk uit naar de volgende avonturen. kus

• 06 Maart 2009 - 16:16

Maartje:

Lieve Rosa en Koen! Hehe, een eerste berichtje ;) Ik zit al zo lang en zo hard te studeren dat ik hoopte en hoopte op een berichtje van jullie zodat ik me ook lekker in warm en mooi buitenland kon wanen... Nou, word er alleen maar een beetje jaloers van :( Maar ben wel superblij dat tot nu toe volgens mij alles supergoed met bij jullie gaat, en dat jullie wel moeten genieten, de foto's overwegende...! Prachtig! Enjoy to the fullest, neem lekker de tijd om over je jetlag heen te komen, geniet, en stuur maar lekker veel zongebruinde verhaaltjes en foto's op! Kus
    Wish me luck morgen!

• 07 Maart 2009 - 08:10

Jim:

dag lieverds, heel goed van jullie te horen! Maar... wat een reiskriebels krijgen we ervan! Hier komt net uit de mist een bleek zonnetje tevoorschijn. verwarm ons maar met vele mooie verhalen. Oma Anne heeft ook al weer een uitdraai van ons gekregen en is op de hoogte van jullie wel en wee. Gisteren bij Lydia haar verjaardag gevierd, erg gezellig en we missen jullie.

Liefs en tot mails

Jim & Jet

• 08 Maart 2009 - 17:41

Joos En Koen:

Klinkt als een heerlijk begin van jullie reis! Zijn benieuwd naar het vervolg!