Week 3 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Rosa Zanden - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Rosa

07 Maart 2008 | Egypte, Caïro

Salaam Aleikum,

Aangezien week 3 nogal uneventful is verlopen, begin ik dit bericht met een kleine snap-shot.

Het internetcafe waarvandaan ik mijn berichten schrijf is zo'n 15 minuten lopen van mijn verblijfplaats, Blue Bus. Ondanks mijn over het algemeen gesluierde staat, trekt mijn verschijning over het algemeen nogal wat aandacht. Aangezien Arabische mannen redelijk beleeft lijken te zijn (lijken, omdat ik natuurlijk niet precies weet wat ze zeggen, behalve het veel gehoorde 'asel, wat letterlijk honing betekent) heb ik hier weinig last van. Maar vandaag overkwam me wel iets heel schattigs. Aan het begin van mijn wandeling kwam ik een groepje kinderen tegen. Nadat ik hun vraag had beantwoord of ik buitenlands of arabisch was (een vraag gesteld in het arabisch, so I am improving :)), zette ik mijn weg voort. Maar uit het groepje kinderen had zich een jongetje losgemaakt, die mij op zijn fietsje besloot te volgen. Na een korte stilte, waarin hij waarschijnlijk al zijn moet bij elkaar probeerde te rapen, begon hij zacht 'behebak' tegen me te fluisteren, wat 'ik hou van je' betekent. Zo schattig! En ja, dat was eigenlijk wel weer het hoogtepunt van mijn dag, naast het weer dan, wat zeer zomerse vormen begint aan te nemen.

Wat is er verder gebeurd.. Zo als ik al zei, niet zo veel. Interviewtje hier, interviewtje daar, en veel getyp op mijn laptopje. Verder is Dina, mijn lieftallige assistente, afgelopen maandag vetrokken. Ons afscheid was, ondanks alles, in good spirits, en ik ga haar waarschijnlijk over een paar weken in Cairo bezoeken. Heb tussendoor ook nog wat last gehad van m'n buikje, nothing big, en ben op een korte retraite (schrijf je dat zo?) geweest en de zon op zien komen (zie foto's op Hyves).

Ik zou voor de onwetenden onder jullie ook nog wat over mijn onderzoek vertellen, had ik beloofd. Nou, ik zit hier dus om onderzoek de doen naar 'de veranderingen in huwelijkskeuze bij de Bedoeinen in Tarabeen'. In praktijk houdt dat in dat ik zo veel mogelijk mensen (mannen en vrouwen, jong en oud, getrouwd en ongetrouwd) interview en ze laat vertellen over hun levens, met speciale aandacht voor het huwelijk. Mijn bedoeling is om er achter te komen of mannen en vrouwen meer of minder vrijheid hebben in hun keuze van een huwelijkspartner, of het hele huwelijks-gebeuren nog op tradities is gebasseerd, en waarom eventuele veranderingen zich voordoen (door toerisme, tv, etc.). Dus, dat is mijn onderzoek, in een notendop.

Verder, niks te melden eigenlijk. Hopelijk heb ik volgende week weer wat spannende verhalen :).

Toedels!




  • 09 Maart 2008 - 11:25

    Maartje:

    Dag Roos,
    schattig inderdaad - t gint al zo jong! Klinkt alsof het allemaal prima gaat. Keep it up, lady. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Onderzoek Egypte

Recente Reisverslagen:

27 April 2008

week 9, 10 en 11

11 April 2008

week 7 en 8

27 Maart 2008

Week 5 en 6

14 Maart 2008

Week 4

07 Maart 2008

Week 3
Rosa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 42455

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 24 December 2010

Mijn Stage in Genève

01 Februari 2010 - 19 Juni 2010

Studeren in Zweden

02 Maart 2009 - 22 Augustus 2009

Zuid Oost Azie en Oceanie met Koen

12 Februari 2008 - 30 April 2008

Onderzoek Egypte

20 Januari 2007 - 20 Juli 2007

Studie Zuid Afrika

Landen bezocht: